'/>

Dari 100 Juta Si RockyNgah Spin RM10 Juta Pulak


Nah Ambil Lah Ni Buat Beli BMW X6

Akibat dari kesilapan Wartawan yang menulis RM100 Juta maka kecoh habis dunia Politik tanahair dengan serangan bertubi tubi terhadap Dato Seri Utama Rais Yatim. Kesilapan Wartawan yang kemudiannya telah di perbetulkan tidak di endahkan pihak yang memang anti pada Kerajaan dan kesannya D.S.Rais Yatim mendapat tempias nya.

Yang menyalak sana sini adalah di kalangan pembangkang dan termasuklah juga dengan si RockyNgah yang Dendam nya tak sudah sudah terhadap D.S.Rais Yatim. Buat RockyNgah udah udahlah tu, BERNAMA TV dah di ambil balik Kementerian Penerangan dan Hutang Piutang pun dah selesai. Tok Sah nak buat kerja Gila nak keluar cerita RM10 juta pulak.

Dah lah Juak Pakatan Pembangkang SPIN isu RM100 Juta ni Kaw Kaw, Ada pulak si RockyNgah yang tokok tambah nak bagi cerita lagi sedap rekayasa RM10 Juta. Apake BENAK si RockyNgah ni? Meroyan apa lagi dengan Rais Yatim?

Gua dengan RockyNgah takda lah kenal sangat pun, kalau nak banding dengan dia yang bergelar DATUK ni apa lah standard aku. Sama lah jugak dengan Status keewangan aku ni, bukan mewah sangat pun tak mampu nak pakai BMW X6 macam RockyNgah pakai.

Buat Dato RockyNgah udah udahlah tu, Fokus je pada Projek Projek lain yang ada dalam tangan. Jangan lah dek kerana SKMM ambil lu punya Laptop dan soal siasat lu sampai nak dendam bagai tak sudah. Gua pun kena panggil SKMM tapi Rileks je. PDRM Rampas Laptop gua pun Gua tenang je. Nak gelabah apanya RockyNgah?

Apa pun buat Puak Pembangkang dan RockyNgah yang Spin isu Rais Yatim RM100 Juta dan 10 Juta ni minta ada Faham Fakta dan penjelasan dari wartawan yang telah mengakui kesilapannya dalam membuat liputan Hari Seniman.


KUALA LUMPUR, 13 Jun (Bernama) -- Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan (KPKK) hanya membelanjakan RM97,800 untuk sambutan Hari Seniman 2011 pada 29 Mei lepas, kata Setiausaha Bahagian Pengurusan Acara Majlis Sepetang Bersama Seniman Modzaki Din, Isnin.

Beliau menjelaskan laporan media yang mengatakan bahawa perbelanjaan RM100 juta digunakan bagi sambutan itu merupakan salah faham.

"Ini kerana jumlah RM100 juta itu sebenarnya merujuk kepada wang yang telah disalurkan sehingga kini kepada para penggiat seni di bawah Dana Industri Kreatif," katanya kepada Bernama hari ini.

Di bawah Bajet 2011 kerajaan memperuntukkan RM200 juta di bawah Dana Industri Kreatif dalam usaha membantu menyemarakkan lagi industri kreatif negara. Pada program Sepetang Bersama Seniman sempena sambutan Hari Seniman 2011 di Kompleks Kraf di sini pada 29 Mei lepas, Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim menegur pengamal dan penggiat seni yang tidak menghargai usaha kerajaan mengiktiraf penglibatan mereka melalui sambutan Hari Seniman yang diadakan itu.

Sementara itu, Setiausaha Bahagian Dasar Kebudayaan KPKK Fauzia Sabiri berkata pihak kementerian telah membantu pembangunan para penggiat seni melalui pinjaman dana industri kreatif yang diuruskan bersama oleh kementerian dan Bank Simpanan Nasional (BSN).

Selain itu, katanya terdapat dana geran pembangunan industri kreatif yang diuruskan oleh Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM), di samping bantuan kebudayaan yang diberi kepada badan bukan kerajaan yang bergiat dalam bidang seni, budaya dan warisan yang lain.
-- BERNAMA

So kalau lu orang tak faham bahasa lagi ada baiknya lu orang pi Jumpa Nik Ajis dan pakat sembah Berhala kat Kelantan tu. Gua rasa Nik Ajis mampu memberi pemahaman buat lu orang ni semua.

Ops...sebelum itu kepada pengkomen Pengkomen yang akan Komen Gua ni Jilat Rais Yatim gua persilakan sebab memang Gua ni Kaki Jilat sama macam RockyNgah yang Jilat Tauke CINA Bekas BOSS Bernama TV tu!!!

Cuma Moral nya gua ni Blogger Nyamuk dan RockyNgah Elitis!!!
sumber:papa gomo

No comments:

| Copyright © 2013 MERADONG TODAY