'/>

Bagaimana Usahawan Bumiputera Membangun?

Hari ini Meradong Today menerima beberapa panggilan telefon mengatakan ada sebuah bengkel kereta di Jalan Sekolah, Bintangor menghadapi masalah...

Admin MT segera berjumpa dengan pemilik bengkel yang lebih mesra di panggil Salleh..."BRO apa masalah"?MT.."Bengkel aku kenak complain ganggu jalan kampung"-salleh..

Apa yang MT nampak kebanyakkan kenderaan pelanggan beliau diletakkan dikawasan tanah milik beliau sendiri..Tidak pun menganggu lalulintas jalan kampung...Salleh menjelaskan hanya waktu mengambil anak-anak balik sekolah Abang Amin kenderaan ibubapa pelajar yang 'parking' tepi jalan.

Hanya waktu tersebut kenderaan banyak dikawasan berkenaan.Tambah salleh lagi beliau kadang-kadang membenarkan kereta ibubapa pelajar 'parking' dikawasan beliau sementara menunggu masa balik sekolah.
Tidak timbul bengkel kampung ini menganggu lalulintas jalan kampung..

MT kagum dengan kesungguhan anak muda ini..Beliau membuktikan keunggulan belia kampung dalam bidang usahawan.Mengapa perlu cemburu dengan kejayaan yang beliau hadapi sekarang.Sepatutnya kita membantu beliau lagi...

Untuk buktikan bahawa bengkel beliau tidak menggangu jalan beberapa keping gambar MT ambil.Bila belia nak maju mun kenak cantas jak?








posted from Bloggeroid

No comments:

| Copyright © 2013 MERADONG TODAY