'/>

Orang Selangor Pemalasb,Kalau Tiada Air Pungutlah Air Hujan ,kata Exco Selangor


Penjelasan Exco Kerajaan Negeri Selangor, Dr Ahmad Yunus Hairi tentang catuan air dibidas kerana memperlekehkan rakyat negeri itu.

Dr Ahmad Yunus Hairi, Pengerusi Jawatankuasa Tetap Belia dan Sukan, Infrastruktur dan Kemudahan Awam Negeri Selangor yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PAS Sijangkang ketika diwawancara harakahdaily.netberkata adalah sikap malas jika bergantung semata-mata kepada air paip.

“Sebagai didikan juga kepada rakyat, kalau pada diri saya sendiri lah, dalam keadaan tiada air paip tetapi hujan lebat, kita boleh simpan air hujan untuk kegunaan selain makan minum. Ambil peluang masa hujan ini.

“Jangan bergantung 100 peratus pada air paip. Kalau saya sendiri tidak ambil air hujan ini dalam keadaan air paip saya tak ada, apa yang saya boleh kata pada diri saya selain ‘malas’,”katanya.

Kenyataan Exco Kerajaan Negeri Selangor itu telah menjadi viral di internet.

“Sabar bang,” kata Mohd Ekmal Ahmad kepada @mesincetak yang membuat kenyataan sinis berbunyi,”Di tepi mulut yang berwarna hitam tu, apa bang ? Otak ?

“Kalau dah namanya politikus, 2-2 mentaliti sama,” kata Shawalfitri Yaakob.

@JeffriMS pula mencabar pemimpin Pakatan Rakyat (PR) yang dahulunya mencanang air di Lembah Klang lebih dari cukup, tampil ke hadapan memberi penjelasan.

No comments:

| Copyright © 2013 MERADONG TODAY