'/>

BN Sarawak beri sokongan kepada #Najib #PM

Wakil rakyat Barisan Nasional (BN) Sarawak akan terus memberi sokongan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak meskipun wujud desakan agar beliau meletak jawatan.

Ini telah disuarakan Menteri Pelancongan merangkap Menteri Perumahan Sarawak, Datuk Amar Abang Johari Tun Abang Openg yang berkata sokongan padu kepada Najib telah dengan dinyatakan dengan tegas Ketua Menteri Datuk Patinggi Tan Sri Adenan Satem sebelum ini.

“Ketua Menteri Datuk Patinggi Tan Sri Adenan Satem dengan tegas menyatakan kita (BN Sarawak) akan kekal teguh di belakang Najib meskipun dalam situasi sekarang,” katanya.

Rakyat ujarnya harus ingat bahawa Najib dipilih seterusnya dilantik sebagai Perdana Menteri menerusi sistem demokrasi dan diberi mandat memimpin negara.

“Biarlah beliau (Najib) mentadbir negara ini dengan aman dan mereka yang mendesaknya letak jawatan mesti ingat agar tidak hanya membataskan pemikiran dalam kalangan mereka.

“Anda perlu juga ingat Najib turut dipilih oleh rakyat Sarawak untuk memimpin negara bukan hanya rakyat di Semenanjung Malaysia. Jadi kami menyokong Perdana Menteri sekarang,” ujar Timbalan Presiden Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) itu sebagai menjawab desakan beberapa pihak yang mahukan Najib berundur daripada jawatan sekarang.

Sepanjang pemerintahan Najib, Sarawak dan Sabah telah menerima banyak peruntukan khususnya dalam membangunkan kawasan luar bandar yang sememangnya wajar diberikan bagi menyeimbangkan pembangunan bandar dan luar bandar di kedua-dua negeri tersebut.

Malah, kesediaan Najib dalam mendengar keluhan rakyat luar bandar di Sarawak dan Sabah telah menyebabkan sokongan ke atas Barisan Nasional dan Najib semakin kukuh sekaligus merancakkan lagi pembangunan di negeri di Kepulauan Borneo itu

Sumber:klexpress

No comments:

| Copyright © 2013 MERADONG TODAY