'/>

IKTIBAR DARI GEMPA BUMI DI ACHEH

Ada dua tiga faktor yang kita boleh jadikan iktibar atas gempa bumi yang berlaku di Acheh Subuh  tadi.

1. Setiap bala dan musibah sedemikian hendaklah kita tanggapi sebagai peringatan dari Tuhan atas dosa-dosa yang kita lakukan dan usahlah ditanggapi sebagai ujian untuk meningkatkan keimanan kita seolah-olah dikhuatiri kita terpedaya dan tertipu dengan kesolehan dan amal ibadat kita.

2. Kejadian sedemikian tidak dapat lari dari kesan-kesan dari tangan-tangan manusia yang menjalankan pelbagai ujian-ujian nuklear bawah laut yang menyebabkan struktur kerak bumi berubah sedikit demi sedikit selama berpuluh tahun.

3. Tragedi sebegini HANYA akan kerap berlaku di negara-negara Asia dan majoriti penduduk yang padat dan dimusuhi oleh zionis Barat lantaran ianya suatu usaha terancang pihak-pihak tertentu yang mahu mengurangkan kepadatan penduduk dunia dan kekurangan pelbagai sumber alam untuk kehidupan manusia. Pihak-pihak tersebut menganggap bahawa mereak adalah bangsa pilihan Tuhan yang layak mendiami dunia ini dan selainnya adalah ghoyim (binatang ternak) yang apabila sampai masanya perlu dikorbankan.

Sama-sama kita fikirkan dan renungi bersama.

No comments:

| Copyright © 2013 MERADONG TODAY