'/>

DAP tidak akan kemana-mana , jadi menyokong parti Cina yang lain '

KUCHING: Ketua Setiausaha Politik Ketua Menteri Abdullah Saidol berpendapat bahawa hala tuju politik DAP menjadi gila dan mengelirukan.

Oleh itu, beliau menyeru orang-orang yang masih melanggan agenda politik DAP untuk mempertimbangkan menyokong parti politik lain Cina supaya masyarakat Cina boleh kuat diwakili dalam kerajaan.

"Kami amat menyedari segala macam kekecewaan dalam kepimpinan DAP sama ada di peringkat kebangsaan atau negeri. Kami meramalkan ini jenis perkara yang berlaku bila-bila masa dan mungkin yang akan datang.

"Propaganda politik DAP sentiasa seolah-olah menyokong ketelusan, akauntabiliti dan demokrasi bersih tetapi yang mereka bergurau?

"Pemimpin-pemimpin akar umbi Walaupun mereka sendiri di mana-mana mula mengakui tersirat kebenaran tentang gaya autokratik dan yg suka memerintah kepimpinan tertinggi mereka yang sangat banyak dikuasai oleh bapa dan anak perkongsian Lim," katanya semalam ketika diminta mengulas mengenai peletakan jawatan empat DAP wakil rakyat daripada parti pada Ahad.

DAP Lim Kit Siang telah menjadi pemimpin pembangkang terkemuka di Parlimen manakala anaknya Guan Eng, yang merupakan warganegaranya Setiausaha Agung DAP, telah menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang sejak pilihan raya umum 2008.

Abdullah, yang juga Pengerusi Kelab Penyokong Barisan Nasional (BNBBC), berkata: "kempen politik DAP kejam dan Transgressive menjadi tidak boleh diterima walaupun oleh penyokong Cina mereka sendiri, yang kebanyakannya masih percaya dan mahu hidup harmoni di kalangan kita yang berbilang kaum masyarakat. "

No comments:

| Copyright © 2013 MERADONG TODAY