'/>

Jamilah berjanji untuk membuat perbezaan dalam Tg Datu #PrkTjgDatu

KUCHING: Calon Barisan Nasional (BN) kerana Tanjong Datu, Datin Patinggi Datuk Amar Jamilah Anu telah menjadikan misi hidupnya untuk memenuhi hasrat suaminya Datuk Patinggi Tan Sri Adenan Satem (Tok Nan) untuk membuat perubahan dalam bahagian pilihan raya.

Dalam manifesto BN bagi Tanjong Datu pilihan raya kecil, Jamilah telah berjanji bahawa sekiranya dia dipilih sebagai ADUN, dia akan terus dan membuat janji baik Adenan untuk penduduk kawasan itu.

"Saya berharap anda akan memberikan saya peluang untuk menjadi anda Ahli Dewan Undangan Negeri (wakil Dewan Undangan Negeri) kerana saya telah memutuskan untuk membuat ia misi hidup saya untuk memenuhi impian dan aspirasi Tok Nan," kata beliau pada Page 4 manifesto bertajuk 'Bersama Kita akan Menjalankan Tok Nan Legacy' diumumkan oleh kerajaan BN Sabtu lepas.

"Dia menikmati menghabiskan detik-detik yang hanya bergaul dengan rakyat di kawasan ini dan dia mempunyai hasrat yang amat tinggi untuk tempat ini. Tok Nan sering berkata bahawa jika anda mahu melihat orang-orang miskin, maka (anda perlu) pergi ke kawasan luar bandar. Sebagai pemimpin, apa yang dia mahu mencapai pertama dan utama adalah untuk membasmi kemiskinan dan meningkatkan pendapatan rakyat di kawasan luar bandar. "

Jamilah bersetuju dengan dasar yang adil Adenan tanpa ada perbezaan antara kumpulan-kumpulan etnik yang berbeza dan akan meneruskan legasi itu.

No comments:

| Copyright © 2013 MERADONG TODAY