'/>

"Idli" masih "novice" ... Diam, dengar, belajar, baru komen2

Health check? Nak jumpa pejuang siber dan aktivis siber?Selalu turun ke akarumbi? Hanya bayar data dan free information sharing? Hanya ambil dari media perdana? Kurangkan politik dari 100% ke lifestyle? Business as usual ... tak appeal. Nampak cool? ....

Banyaknya komen yang segera merosakkan kredibiliti Pengerusi Media Baru Pemuda UMNO yang baru. Tak kuasa nak komen satu-satu.

Ia seolah-olah dia tak faham psywar atau cyberwar?


Elok pergi kursus dengan Mat Maslan dulu. Komdian menuntut dengan blogger seperti GAP, House PK, RBF, Flying Kick, Novandri dan lain-lain ...

Itu baru kursus permulaan pasal blog dan psywar. Belum lagi kursus sebenar dari orang pakar tertentu yang bukan senang nak kenal dan jumpa.

Barulah nak komen Ibdilillah ... eh susahnya nama kau. Panggil Idli macam apam India lagi baik. Komen Idli menampakkan dirinya sebagai 'novice' yang tak faham apa yang dikomennya ....

Apa pun ... dalam ramai blogger-blogger dok bantai, nanti mesti ada yang menjilat mamat ni kalau tahu dia ada pegang bajet. Sampai sanggup pertahankan kata-katanya yang agak naif. 

Harap kali ni janganlah ada yang begitu. Ajar dia supaya dengar dan faham dahulu keadaan menatang nama blog, social media, dan media. Bukan kata Instangram dan Twitter tak baik tapi tahu dulu apa menatang dua-dua ni.

Lagi nak faham trend social media. Faham psychology politik dan psywar. Faham segmen-segmen berlainan. ... Kalau dah siang-siang berlagak dan ada "preconceived opnion".... susah nak layan budak ni.

Baik belajar lah dulu Idli. Kau masih level merangkak

No comments:

| Copyright © 2013 MERADONG TODAY