'/>

Amalan Syiah di Meradong? Siri 2



berikut merupakan komen bila admin cuba merungkai isu syiah di Meradong...rata -rata ramai yang tidak mempercayai perkara ini..tapi sedarlah mereka telah bertapak lama di Meradong...cuma kita sahaja yang mengambil sikap "indah tak indah"...sejauh mana penyebarannya itu admin malas nak komen..

Nasiblah ramai belia kampung yang tahu dan pandai menilai...kalau tidak entah apa yang berlaku...Sebenarnya  admin MT menunggu respon daripada penduduk Kmpg di media sosial mengenai syiah ini..ada tak yang sanggup tampil kedepan...penantian beberapa hari akhirnya berjaya bila ada hamba Allah ..keluar isu mengenai Syiah ini..

komen 2 di FB











Pelbagai  reaksi yang ditunjukkan oleh warga Meradong mengenai Isu syiah ini..Sebenarnya ramai juga perasaan dengan tingkah lalu kumpulan ini..namun ramai yang enggan bersuara..tapi yakinlah Allah S.W.T sentiasa memerhati kita..Untuk itu ingatlah....


عن أبي سعيد الخدري رضى الله عنه قا ل : سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول : من رأى منكم منكرا فليغيره بيده فاءن لم يستطع فبلسانه فاءن لم يستطع فبقلبه وذلك اضعف الايمان. رواه مسلم .

Maksudnya: Daripada Abu Said Al-Khudri r.a, beliau berkata: Aku mendengar Rasulullah SAW bersabda: Sesiapa di kalangan kamu yang melihat kemungkaran hendaklah dia mengubahnya dengan tangan, sekiranya dia tidak mampu hendaklah mengubahnya dengan lidah, sekiranya tidak mampu hendaklah dia mengubah dengan hati dan mengubah dengan hati adalah selemah-lemah iman.

 

Artikel berkaitan:

No comments:

| Copyright © 2013 MERADONG TODAY