'/>

PERUTUSAN KETUA MENTERI SARAWAK SEMPENAN HARI PEKERJA

HARI PEKERJA PERUTUSAN
KETUA MENTERI SARAWAK

Sempena Hari Pekerja 2017, saya ingin mengucapkan kepada semua rakyat Sarawak dan bukan rakyat Sarawak dan juga yang dalam satu cara atau yang lain sebahagian daripada 1.3 juta tenaga kerja di Negeri Hari Buruh gembira.

Setiap dari anda menjadi anda dalam sektor awam atau sektor swasta tidak kira apa tahap kerja yang anda terlibat dalam, adalah penting untuk kemajuan dan kesejahteraan masyarakat dan ekonomi Sarawak.

Bagi pihak Kerajaan Negeri saya ingin mengucapkan terima kasih kepada anda semua dan saya amat berharap bahawa anda akan bersaing dengan kerja-kerja yang baik.

Saya menyeru kepada setiap majikan untuk memberi maruah kepada setiap pekerja di bawah pekerjaan mereka dan memastikan bahawa mereka sentiasa bijak dalam rawatan pekerja mereka.
Sebahagian besar daripada 1.3 juta pekerja di Sarawak telah disediakan daripada orang muda kita yang membentuk kira-kira 60 peratus daripada penduduk Sarawak. Kita perlu memberi harapan untuk masa depan yang lebih baik bagi orang-orang muda kita. Atas sebab ini, saya ingin menegaskan bahawa Kerajaan Negeri komited untuk mengubah ekonomi tradisional kepada ekonomi digital dalam beberapa tahun akan datang dekad. Saya percaya kegagalan untuk memeluk trend di seluruh dunia ke arah ekonomi digital akan merugikan kepada muda kita hari ini dan esok yang sentiasa bergerak ke arah Internet segala-galanya.

Saya juga ingin menyeru kepada pekerja-pekerja kami untuk meneruskan usaha untuk belajar dan belajar semula dan untuk memberi latihan kemahiran dan meningkatkan kemahiran dalam usaha untuk kekal relevan dalam persekitaran kerja yang sentiasa berubah.

Terima kasih dan Salam Hormat.

No comments:

| Copyright © 2013 MERADONG TODAY