'/>

Kerajaan Pakatan Harapan mengalami defisit lebih teruk dari Sarawak-Dr.Sim

Kuching:Menteri Kerajaan Tempatan dan Perumahan Sarawak, Datuk Dr Sim Kui Hian semalam menjengkelkan barisan pembangkang daripada Parti Tindakan Demokratik (DAP) apabila mendedahkan Kerajaan Pulau Pinang dan Selangor yang diagung-agungkan mereka mengalami defisit yang jauh lebih teruk dari Sarawak.

Beliau membidas sifat wakil rakyat parti tersebut yang terlalu memuja pentadbiran kedua-dua negeri itu sedangkan hakikatnya, Kerajaan Pulau Pinang sendiri semakin terhimpit.

“Sarawak meramalkan perolehan RM5.525 bilion pada tahun hadapan sedangkan Selangor (RM2.250 bilion) dan Pulau Pinang (RM504 juta).

Dengan nada sindir, Kui Hian memberitahu Sarawak berbelanja RM8.226 bilion namun defisitnya hanya RM256 juta sedangkan Selangor berbelanja RM3.120 bilion untuk defisit RM870 juta dan Pulau Pinang berbelanja RM1.337 bilion dengan defisit RM748 juta.

Enggan memberi ruang kepada Ketua Pembangkang, Chong Chieng Jen untuk mencelah, malah menyifatnya sebagai “budak nakal”, Kui Hian menyindir pemimpin DAP Sarawak sebagai kecut kepada bos mereka di Semenanjung.
Sumber :Sarawakvoice

No comments:

| Copyright © 2013 MERADONG TODAY