'/>

Usul MA63 menunjukkan kesungguhan dan pendirian Negeri Sarawak-Abdullah

Kuching:Pembentangan Usul di MA63 oleh YB DCM DA Douglas pada asasnya adalah untuk mengukuhkan pendirian dan kesungguhan kami terhadap kepentingan kami dalam memperoleh, yang mana sesuai dan perlu, semua hak perlembagaan negara kita dan seperti yang ditetapkan di bawah Perjanjian Malaysia 1963.


Adalah salah untuk mengandaikan bahawa kerajaan tidak melakukan apa-apa sejak Gerakan mengenai hal ini telah diluluskan sebulat suara pada 7. Disember2015.
Sejak itu Kerajaan terlibat dalam banyak perbincangan di pelbagai peringkat dengan Kerajaan Persekutuan.


Pada masa yang sama, Kerajaan Negeri juga terlibat dalam penyelidikan dan penilaian yang diperlukan dengan pelbagai dan agresif terhadap pelbagai dokumen dan undang-undang yang berkaitan untuk mengukuhkan kedudukan kami Locus Standi termasuk mengumpul semua bukti dokumentari yang dapat diterima untuk menyokong usaha kami dengan Kerajaan Persekutuan.
Pergerakan tertentu yang ingin menubuhkan Pasukan Petugas Khas Peringkat Tinggi bermakna pada dasarnya kita akan maju ke tahap serius rundingan kita dengan Kerajaan Persekutuan.


Ini juga menjadi bukti komitmen Kerajaan Negeri yang mantap oleh YAB CM Abg Jo untuk memenangi lebih banyak alasan dalam rundingan kami dengan Kerajaan Persekutuan.
Tambahan pula, ini juga untuk mengurangkan apa-apa tanggapan atau keraguan bahawa CM semasa kami akan menjadi "mellow" mengenai perkara-perkara yang berkaitan dengan hak perlembagaan negeri kita termasuk yang disediakan sama ada secara eksplisit atau tersirat di bawah Perjanjian Malaysia.

No comments:

| Copyright © 2013 MERADONG TODAY