'/>

Ohh Fadillah Jangan Blurrr.....

Sdr.Fadillah,
tak payah sibuk2 pasal rumahtangga org lain. Rumahtangga awak sendiri dlm "Pakatan Harapan" satu Malaysia pun tahu memang tunggang langgang dan awak sendiri pun blurrr. Kenapa bantu 3 buah kpg sahaja? DUN N42 Semop ada hampir 20 Kpg dan 50 Rmh Pjg. Awak tidak mahu tolong kaum Dayak ka? Awak rasis ka?
Seperkara lagi ialah, awak tahu ka kenapa jalan semen depan motosikal awak itu rosak?
Cuba chek dgn Pejabat Daerah, jgn main tembak tanpa dpt maklumat yg betul. Dgr cerita awak ni alim sikit, so jgn buat fitnah atau berburuk-sangka, Tuhan tidak suka org perangai mcm itu dan berdosa tau.
Tiap2 tahun ada peruntukan utk baiki jalan semen itu samada dr YB ADUN atau YB MP, tapi Contractor2 yg di pilih melalui proses Cabut Undi tidak buat kerja ikut spec dan buat kerja cincai.
Cuba awak chek siapa contractor2 itu? Kami semua di kpg sana memang tidak Contractor2 ini kerna mereka memang tidak bertggjawab. Kebanyakan mereka adalah Penyokong2 tegar Amanah iaitu org2 yg melayan dan menyambut awak di 3 buah kpg itu. Mereka kecewa dan marah kerna YB ADUN dan MP slalu kritik mereka dan kurang mendpt "kantau" dr kedua-dua wakil rakyat ini. Sebab itu mereka cari jalan utk jatuhkan Wakil Rakyat BN ini dgn bertengek dgn awak.
Tanya mereka dan suruh mereka jwb dgn sejujur-jujurnya, apa sebenarnya perjuangan Politik penyokong2 awak di sana?
Kalau mereka kata tujuan mereka ialah utk mempastikan Wakil Rakyat buat kerja atau chek and balance, tanya mereka betul ka Wakil Rakyat tidak buat kerja atau mereka marah sebab susah "Cari Makan" atau "Kautim" dgn Wakil Rakyat yg tegas dan tidak mahu Peruntukan Kerajaan bocor atau diurus dgn bazir dan cuai.
Sdr.Fadillah,
cukup sampai di sini saja crita kali ini. Ini baru siri pertama. Selepas ini nanti, kami akan dedahkan satu persatu perangai buruk penyokong2 setia awak di sana. Harap awak bersabar. Tunggu siaran selanjutnya.

No comments:

| Copyright © 2013 MERADONG TODAY