'/>

Cabaran Pandikar Untuk Perbahasan MA63 Dengan Abang Jo Aneh dan Mengejutkan - Abdullah

KUCHING: Cabaran terbuka hari ini oleh Speaker Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia untuk membahaskan Perjanjian Malaysia 1963 (MA63) dengan Ketua Menteri Sarawak Datuk Patinggi Abang Johari Tun Openg adalah aneh dan mengejutkan, kata Ketua Setiausaha Politik kepada Ketua Menteri Abdullah Saidol .

Abdullah, yang juga Menteri Muda Hal Ehwal Korporat, berkata bagi pihak rakyat Sarawak, dia akan berani menyatakan bahawa mereka menentang dan merasa tersinggung dengan kenyataan seperti yang dibuat oleh Pandikar yang nampaknya tidak menghormati kedudukan Abang Johari sebagai ketua menteri negeri.

"Pandikar tidak sepatutnya terlalu cepat untuk membuat andaian cetek seolah-olah kita di Sarawak adalah bodoh dan cuai dalam pengetahuan dan penyelidikan kami di MA63. Kesimpulan yang saya dapat buat daripada semua ini, ialah Pandikar datang dengan pernyataan sedemikian untuk memastikan hidup politiknya sendiri.

"Dan, ini menunjukkan bahawa pendiriannya, saya akan mengandaikan, sebagai secara tidak bermoral dan tidak selamat," kata Abdullah.

No comments:

| Copyright © 2013 MERADONG TODAY